Gyermekkorunk kedves emlékei közé tartoznak az esti mese olvasások, a mese figurákkal azonosulás,róluk való álmodozás. Az Internet és számítógépes játékok ezektől a meghitt élményektől fosztják meg gyermekeinket és ifjainkat. Példakép nélkül maradnak, gyökértelennek, céltalannak magányosnak érzik életüket, galerikbe szerveződve, szórakozóhelyek mámorában, kábítószer élvezettel próbálják a hiányt pótolni. Vajon hányan nem ismerik közülük Arany János: Családi körének hangulatát és élményét? A válasz megdöbbentően magas százalékot mutat, mely szomorúságra ad okot. Ezt a folyamatot hívatott megállítani és visszafordítani a biblio terápia, alkalmazva az olvasás testet-lelket gyógyító építő befolyását. az ember mindig is hajlamos volt az általa olvasottak átélésére, szereplőivel való azonosulásra. Ezt kihasználva választunk a páciensünk élethelyzetének legmegfelelőbb, kezelendő problémájának megoldását leginkább elősegítő olvasmányokat, melyeket egyéni csendes, hangos és csoportos hangos felolvasások keretében ismernek meg. Ezt követően elmesélik szintén egyéni vagy csoportos foglalkozáson élményeiket. Gyermekek, sérült nehezen kommunikáló páciensek esetében segítséget jelent az élmény lerajzolása, esetleges eljátszása.
A módszer használható:
- dadogás, beszédhibák javítására,
- rejtett érzelmek feltárására,
- időskori szellemi képességek leromlása ellen,
- gyermekek viselkedés zavarainak kezelésére,
- iskolai kudarcok feltárására,
- önértékelési zavarok megszüntetésére,
- szocializálódás fejlesztésére,
- párterápiák kiegészítő kezeléseként.
Első kezelések alkalmával filmek vetítése.
Íriszdiagnosztikai állapotfelmérés után jelentkezzen programjainkra, csatlakozzon az önnek megfelelő csoportunkhoz!